6-12
12-15

Το παιχνίδι-φαινόμενο League of Legends

Η επίβλεψη, η επιβολή χρονικών ορίων και ξεκάθαρων κανόνων στα παιδιά θα μας βοηθήσουν να τα κρατήσουμε ασφαλή και μακριά από εθιστικές συμπεριφορές κατά τη διάρκεια του online gaming.

Το League of Legends (LoL) είναι ένα free to play videogame, παίζεται σε πάνω από 145 χώρες, αναπτύχθηκε και δημοσιεύθηκε από την εταιρεία Riot Games και πλέον έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο. Υπολογίζεται ότι κάθε μήνα μετρά περίπου 67 εκατομμύρια παίχτες αναμεσά τους σχεδόν μισό εκατομμύριο Έλληνες! Κυκλοφόρησε επίσημα στις 27 Οκτωβρίου 2009 και είναι διαθέσιμο σε διαφορετικές γλώσσες. Τα κέρδη του εν λόγω παιχνιδιού φτάνουν στο ένα δις ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο διοργανώνονται τουρνουά, όπως το Championship Series με επαγγελματίες παίχτες, που διεκδικούν εκατομμύρια.

Τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει τις καρδιές κυρίως των έφηβων αγοριών που σπαταλούν ατελείωτες ώρες μπροστά σε μια οθόνη καθοδηγώντας τα στρατεύματά τους εναντίον των υπόλοιπων παικτών. Το συγκεκριμένο παιχνίδι (και πολλά άλλα της ίδιας φιλοσοφίας) δέχεται πυρά εκατέρωθεν για πρόκληση εθιστικής συμπεριφοράς στους εφηβους καθώς τα επίπεδά του δεν τελειώνουν ποτέ και διαρκώς εμπλουτίζονται ανανεώνοντας το ενδιαφέρον των παικτών. Οπότε είναι πολύ σημαντικό αν το παιδί μας παίζει lol, να συζητήσουμε μαζί του τις εθιστικές ιδιότητες του εν λόγω παιχνιδιού και να θέσουμε από κοινού όρια και κανόνες στον χρόνο ενασχόλησης.

Το παιχνίδι είναι Free to Play, που σημαίνει ελεύθερα μπορεί κάποιος να παίξει ωστόσο δίνει επιλογή στον παίκτη να αγοράσει κάποια όπλα ή κάποια αντικείμενα αισθητικής για τον ήρωα του, γεγονός στο οποίο οι γονείς πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή αν δε θέλουν να μη βρουν την πιστωτική τους κάρτα χρεωμένη…

Ο κάθε παίκτης συνδέεται με άλλους παίκτες προκειμένου να παίξουν μαζί ή αντίπαλοι και εδώ ελλοχεύει ένας ακόμα κίνδυνος στο συγκεκριμένο παιχνίδι. Έχει παρατηρηθεί κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού οι έφηβοι να επιδεικνύουν πολύ άσχημη συμπεριφορά, να χρησιμοποιούν χυδαίες εκφράσεις ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που πιο ισχυροί παίχτες επιτίθενται λεκτικά σε πιο αδύναμους ασκώντας ψυχολογική βία. Επιπρόσθετα έχει παρατηρηθεί έφηβοι παίκτες να αποδέχονται ως συμπαίκτες άγνωστα άτομα με άγνωστες προθέσεις και συνεπαρμένοι από το παιχνίδι να αποκαλύπτουν προσωπικά τους δεδομένα.

Η πρότασή μας:

Νέα εφαρμογή COSMOTE Family Safety 

Εξελιγμένη εφαρμογή γονικού ελέγχου για ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο Internet και τα social media.

Νέα οικογενειακά προγράμματα COSMOTE Mobile Family με όρια χρήσης στα mobile data για να έχει κάθε παιδί τα data που πραγματικά χρειάζεται.