2-4
4-6
6-12
12-15
03/01/2019

Τελικά πόσος χρόνος μπροστά στην οθόνη είναι πολύς;

Στο πρόσφατο συνέδριο FOSI Briefs the Hill στο Kids, Screen Time & “Tech Addiction”, οι ειδικοί του panel εξέτασαν τη χρήση της τεχνολογίας και τις επιπτώσεις της στην ανάπτυξη των παιδιών.

H χρήση οθονών από παιδιά μικρότερα των 2 ετών σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής θα πρέπει να αποφεύγεται. Οι συμβουλές ναι μεν είναι σαφείς άρα θεωρητικά εύκολο να ακολουθηθούν, στην πράξη όμως τα πράγματα αλλάζουν.

Τι κάνει ένας γονιός όταν οι παππούδες θέλουν να μιλήσουν με το εγγόνι τους μέσω διαδικτύου ή όταν τα παιχνίδια που έχει ένα μωρό δεν διαθέτουν οθόνη αλλά συνδέονται με το Διαδίκτυο;

Πώς ένας γονέας μπορεί να ανταπεξέλθει στον γονικό του ρόλο έχοντας να αντιμετωπίσει αυτό το νέο ψηφιακό περιβάλλον που πλέον κυριαρχεί στη ζωή μας;

Οι γονείς σήμερα ακούν και διαβάζουν για τις επιπτώσεις του εθισμού στον τεχνολογικό τομέα και πόσο καταστροφικά μπορεί να επηρεάσει τη ζωή ενός παιδιού. Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά ενθαρρύνονται ολοένα και περισσότερο να εμπλέξουν την εκπαιδευτική διαδικασία με την τεχνολογία ενώ όλοι παραδέχονται ότι στο μέλλον όλες οι πτυχές της ζωής μας, πόσω μάλλον της επαγγελματικής, θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον ψηφιακό κόσμο.  

Ποιο είναι όμως το σημείο εκείνο που ο χρόνος στην οθόνη για ένα παιδί είναι πολύς και απαιτείται εξωτερική παρέμβαση;

Οι ειδικοί καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται ακόμα πολλή έρευνα προκειμένου να οδηγηθούμε σε ένα ασφαλές συμπέρασμα. Οι συνέπειες στη γνωστική, συμπεριφορική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών από αυτή τη νέα κατάσταση δεν έχουν ακόμη καθιερωθεί και διερευνηθεί.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο για τα συμπεράσματα του συνεδρίου FOSI Briefs the Hill on Kids, Screen Time & “Tech Addiction” όπου εξετάστηκε η χρήση της τεχνολογίας και οι επιπτώσεις στην ανάπτυξη των παιδιών, στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.

*Δείτε εδώ ποιος είναι ο προτεινόμενος χρόνος για κάθε ηλικιακό γκρουπ: