12-15
6-12

6 ιδέες για να μπούμε ξανά σε πρόγραμμα

Περάσαμε όμορφα στις διακοπές μας, αλλάξαμε εικόνες, χαλαρώσαμε με την οικογένειά μας και πλέον είμαστε έτοιμοι για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Δεν χρειάζεται όμως να περιμένουμε να μπουν τα παιδιά στο φουλ καθημερινό πρόγραμμα σχολείο-διάβασμα-εξωσχολικές δραστηριότητες για να τους εξηγήσουμε ότι η χρήση των οθονών πρέπει να είναι περιορισμένη και ελεγχόμενη.

Ας δούμε πώς μπορούμε να ξαναβάλουμε ομαλά τα παιδιά σε πρόγραμμα και σε αρμονική σχέση με την τεχνολογία:

1. Τους εξηγούμε ότι τώρα που αρχίζει το σχολείο οι ώρες που βλέπουν τηλεόραση ή παίζουν με τα τάμπλετ τους πρέπει να ακολουθήσουν τους κανόνες της οικογένειας. Σύντομα οι οθόνες θα περιοριστούν μόνο το σαββατοκύριακο, και τότε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

*Τα παιδιά έχουν ανάγκη από τα όρια. Και τα όρια τα θέτουμε εμείς οι γονείς. Ακραίες συμπεριφορές όπως η απαγόρευση ή η ασυδοσία έχουν πάντα αρνητικά αποτελέσματα.  

2. Κανονίζουμε απογευματινές συναντήσεις με τους φίλους που έχουν να δουν καιρό ή με τους συμμαθητές και συναθλητές τους.

*Δεν αφήνουμε τα παιδιά μόνα τους στο σπίτι να βαρεθούν. Ακόμα κι αν είμαστε εκεί παρόντες, εάν δεν είμαστε δίπλα και μαζί τους και ασχολούμαστε με τις δουλειές μας, και πάλι εύκολα θα καταφύγουν σε μια οθόνη.

3. Πηγαίνουμε στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μας, και, εκτός από τα σχολικά είδη που έχουμε προμηθευτεί, αγοράζουμε βιβλία που θα διαβάσουν τα παιδιά το φθινόπωρο.

*Κάνοντας τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα, τα ωθούμε να ασχολούνται λιγότερο με τις οθόνες.

4. Συζητάμε μαζί τους ποιες δραστηριότητες θέλουν να ακολουθήσουν φέτος και πηγαίνουμε παρέα για ενημέρωση και εγγραφή στους αθλητικούς συλλόγους. Μην σας φανεί περίεργο εάν το άθλημα που έκαναν πέρσι, τώρα τους φαίνεται αδιάφορο. Τα παιδιά είναι γεμάτα περιέργεια να δοκιμάζουν νέα πράγματα και μαζί τις δυνατότητες και τα όριά τους.

*Τα παιδιά πρέπει να μάθουν από μικρά να φροντίζουν και να ασκούν όχι μόνο το πνεύμα αλλά και το σώμα τους. Το μήνυμα είναι «Κινούμαι, ασκούμαι, δεν περνάω τον χρόνο μου σε μια καρέκλα μπροστά από έναν υπολογιστή».

5. Καθόμαστε μαζί τους και παίζουμε παιχνίδια στο τάμπλετ ή στον υπολογιστή. Παιχνίδια που οξύνουν το μυαλό, δεν είναι εθιστικά, βοηθούν το πνεύμα τους να αναπτυχθεί. Με την ευκαιρία, τους ζητάμε να μας δείξουν πώς παίζεται το αγαπημένο τους video game.

*Οφείλουμε να γνωρίζουμε τι είναι αυτό που εξιτάρει τόσο τα παιδιά μας αλλά και το τι κάνουν ακριβώς έχοντας την οθόνη αγκαλιά.

6. Όσο ακόμα ο καιρός είναι καλός, βγαίνουμε έξω, πάμε θερινό σινεμά ή σε ενδιαφέροντα φεστιβάλ, μέσα στην πόλη μας κάνουμε τους τουρίστες και ανακαλύπτουμε γωνιές, μνημεία, μουσεία, γεύσεις. Παίρνουμε μαζί το κινητό ή το τάμπλετ και βγάζουμε φωτογραφίες δημιουργώντας το άλμπουμ του Σεπτεμβρίου.  

*Μαθαίνουμε στα παιδιά μας ότι η αληθινή ζωή είναι έξω από την οθόνη, μαζί με την οικογένεια, τους φίλους, με παιχνίδι και... γιατί όχι, μερικές selfies για

να θυμόμαστε πόσο όμορφα περάσαμε!