6-12
12-15

9 πηγές διαδικτυακού άγχους και tips αντιμετώπισης

Λίγη ώρα παιχνιδιού στο τάμπλετ βοηθά ένα παιδί να διασκεδάσει και να χαλαρώσει. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που η χρήση της τεχνολογίας αντί να μειώνει, αυξάνει τα ποσοστά άγχους.  

Οι περισσότεροι γονείς αποδεχόμαστε τα θετικά της τεχνολογίας και την αξία της χρήσης της τεχνολογίας στην καθημερινότητα τόσο τη δική μας όσο και των παιδιών μας.

Κι όμως, ο λάθος χειρισμός και η έλλειψη ορίων μπορεί να οδηγήσουν ένα παιδί σε κατάσταση υπερβολικού άγχους.  

Σε ποιες περιπτώσεις η τεχνολογία αντί να λειτουργεί αγχολυτικά γίνεται πηγή άγχους για το παιδί και τον έφηβο;

1. Όταν οι ψηφιακοί φίλοι του δεν ανταποκρίνονται με τον τρόπο και στον βαθμό που θέλει ή προσδοκά.

2. Όταν η αυτοεκτίμησή του εξαρτάται από τον αριθμό των likes και το περιεχόμενο των σχολίων.

3. Όταν ο ελεύθερος χρόνος καταναλώνεται αποκλειστικά μπροστά σε μία οθόνη.

4. Όταν δεν περνάει στην οθόνη τον ίδιο αριθμό ωρών με τους φίλους του, και συγκρινόμενος μαζί τους, έμμεσα νιώθει υποδεέστερος.

5. Όταν δέχεται cyber bullying και δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει ή διστάζει να το πει στους γονείς του.  

6. Όταν εστιάζει στον ψηφιακό κόσμο που προβάλλεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ξεχνώντας ή αγοώντας ότι συχνά είναι πλαστός.

7. Όταν αισθάνεται ότι αποτελεί συνεχώς αντικείμενο παρακολούθησης.

8. Όταν νιώθει ότι οι άλλοι τον αγνοούν, ακόμα και αν είναι μόνιμα συνδεδεμένος.

9. Όταν αρχίζει να χάνει την ισορροπία και το μέτρο, και ο ψηφιακός κόσμος τού γίνεται εξάρτηση και εμμονή.

Τι μπορούμε να κάνουμε οι γονείς για να αποφορτίσουμε το διαδικτυακό άγχος;

- Να βάζουμε και να εμμένουμε στην εφαρμογή ορίων χρήσης στον χρόνο των συσκευών αλλά και στην ποιότητα του online περιεχομένου. Τα όρια ναι μεν τίθενται και εφαρμόζονται με προσπάθεια, θεωρούνται όμως παραπάνω από απαραίτητα καθώς παρέχουν στο παιδί ασφάλεια.

- Να υπενθυμίζουμε στο παιδί μας την ισορροπία ανάμεσα στον αληθινό και τον ψηφιακό κόσμο και να ενισχύουμε την κριτική του σκέψη.

- Να αποδεχτούμε και να σεβόμαστε τον γονεϊκό ρόλο μας και την επιρροή που ασκούμε στο παιδί μας. Είναι αναμενόμενο όταν εκείνο μας βλέπει εξαρτημένους από τα μέσα τεχνολογίας, να αναπαράξει τη συμπεριφορά μας.

- Να παροτρύνουμε το παιδί να εκτονώνεται σωματικά μέσα από δραστηριότητες, να συναντά τακτικά τους αληθινούς του φίλους και να έρχεται σε επαφή με τη φύση.

- Να χτίσουμε και να διατηρούμε ουσιαστική επικοινωνία με το παιδί μας, ακόμα κι όταν αυτό μεγαλώνει, ανακαλύπτοντας τους κατάλληλους τρόπους επαφής ανάλογα με τη βιολογική και πνευματική του ηλικία.